Min första häst

Dajm
f. 1987
Han var en busig B-ponny på ca 130 cm i mankhöjd.
Honom köpte vi våren 2005 tror jag om jag inte minns fel.
Minns att när vi prövred honom sa dom att när vi skulle galoppera
skulle vi göra det på en ganska liten volt eftersom han gärna bockade
annars;) haha.
Var inte så bra på att rida då så åkte av ett antal gånger.
Men lärde mig otroligt mycket av honom eftersom han var så fin i
dressyren. Var utbildad LA dressyr och vunnit DM 00 och 01.
Han var sent inriden eftersom han varit så galen haha, han var kring
7 då och något år senare blev han kastrerad så han hade varit hingst ganska
länge och det märktes ;)
Först fick jag och Amanda honom tillsammans, men någon månad senare
köpte vi Fruttis och hon blev som mer Amandas häst och Dajm min.
saknar honom ibland, men vet att han har det bra nu där han står.
Åker förbi honom varje dag med bussen.
Ingenting slår när man fått sin första ponny!



Fruttis
f. 1988
Tänkte bara lägga in en bild på Fruttis också så att ni får se!
Hon var en B-ponny på 118 cm och världes snällaste!
Men även hon kunde bocka;) men så är der väl med småponnys =]
Hon står i Piteå nu och har det så bra!


Goldman
f.1991
Lägger in en bild på Golle också.
En C-ponny som vi köpte av ridskolan i september 2007 efter att ha lånat
honom över sommaren eftersom han hade exem och inte kunde gå på bete.
Han trivdes inte på ridskolan så vi fick köpa honom och blev som en helt annan
häst när han kom till oss.
Han kunde till och med gå i form vilket ingen trodde;)
Amanda starade också några hopptävlingar, och vilken stjärna han var!
Han fick tyvär problem med framknäna och ska inte hoppas mer men han
står hos en familj i malå nu och rids lite i skogen och så.



Haft en sån tur att få ha så fina ponnys<3
Dem har vekligen lärt mig så mycket!
Det var verkligen en kul tid, ingen press och inga krav. Vi hade bara kul helt enkelt!
Saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0